Halfway through! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu Halfway through! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu

Halfway through!

Door: Daan Willers

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallo dutchies!

Zo.. dat is me even een partij lang geleden. Ik was aan het begin van plan iedere drie weken iets te schrijven, maar mijn dagen zitten aardig vol hier. De tijd vliegt voorbij, ik ben nu een kwart jaar verder, en het voelt als een paar weken. Maargoed, dat is in ieder geval een teken dat ik het naar mijn zin heb!

Het zou logisch zijn als ik op chronologische volgorde zou vertellen, maar ik kan niet wachten met dit onderdeel. Afgelopen vrijdag had ik een skydive geboekt, die helaas tot komende vrijdag is uitgesteld wegens onveilige weersomstandigheden. Ik hoop dus dat het komende vrijdag wel door kan gaan, want ik ben alweer begonnen met aftellen! Hier heb ik echt superveel zin in. Het is spannend en exiting door elkaar, want ik kan me echt niets voorstellen bij de adrenalinekick die dit moet gaan geven. Laat het maar komen!

Dus, nu verder met waar ik de vorige keer was gebleven. Ik heb de afgelopen tijd een aantal leuke dingen gedaan, te beginnen met het welbekende Surfcamp Australia! Surfen is een van de ervaringen die je moet hebben opgedaan als je in Australië bent geweest, dus dit camp was een absolute must. We vertrokken met een bus op vrijdagmiddag, naar een klein surfstrandje op enkele uurtjes rijden van Sydney. Het verblijf was op een soort camping, waar de organisatie van het surfcamp een groepje kleine bungalows huurt, met een eigen 'binnenplaatsje'. Dit binnenplaatsje werd gebruikt voor de gezamelijke ontbijt/lunch/diner gedurende het weekend. Vrijdagavond na aankomst was er tijd voor wat algemene uitleg, en daarna is iedereen gaan slapen om energie te sparen. Zaterdag was een pittige dag, om zeven uur in de ochtend ging de wekker. Na een vluchtig ontbijt was het wetsuits aan, surfboard oppikken, en gaan! De dag bestond uit twee surfsessies van 4 uur, met gelukkig wel een heerlijke lunch in het midden. Het was heel anders dan mijn verwachting.. ik begon aan het camp in de hoop om aan het eind van het weekend misschien één keertje voorzichtig op te kunnen staan. Maar het ging beter, in de loop van zaterdag lukte het al aardig goed! Zaterdagavond hebben we ons succes natuurlijk uitgebreid gevierd met een goede portie Tooheys in de lokale bar. Sommigen onder ons vierden het iets TE groots, waardoor de derde surfles op zondag vervangen werd door een hangoverdag in bed! Maargoed, ik was uiteraard verstandig, dus ik heb zondagochtend nog goed kunnen oefenen. Surfen... een heel speciaal gevoel en een mooie ervaring om nooit te vergeten, mede dankzij de geweldige organisatie!

Een weekje later, in het laatste weekend van februari, was het tijd voor een dag waar ik ook lang naar had uitgekeken: Future Music Festival Sydney '15! Dit festival staat op de tweede plaats van meest invloedrijke festivals ter wereld, dus dat geeft wel aan hoe groots het is. De dag kon niet beter, al mijn favoriete DJ's waren vertegenwoordigd (voornamelijk uit Nederland uiteraard), en of course Drake! Het was de hele dag stralend weer en ik had gezellige mensen om me heen. Voor een impressie, dit is de aftermovie: https://www.youtube.com/watch?v=K0y9cN7smXo

Volgende week begint de schoolvakantie voor twee weken, die ik inmiddels zo goed als heb volgepland. In de eerste week wordt Melbourne aangedaan, inclusief een bezoekje aan de beroemde Great Ocean Road. Naast deze trip hebben we als extratje een helikoptervlucht geboekt om dit alles van boven te bekijken, wat vast en zeker mooie plaatjes op gaat leveren! In de tweede week bezoek ik de zogenaamde Gold Coast. Dit is ook een beroemde bestemming, mede dankzij het bekende 'Surfer's Paradise' en de mooie natuurgebieden.

Na de vakantie ga ik nog drie weken naar school, en dan is het alweer mei. Tijd voor iets totaal anders, een internship (waarschijnlijk Finance) bij een Australisch bedrijf! Bij welk bedrijf is nog niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk is het voor vier weken, dus gedurende de hele maand mei. Ik wil er eigenlijk nog niet over praten, maar na deze 'mini-stage' heb ik nog maar één week school over (voor het afsluitende examen en wat laatste lessen), en dan zit mijn tijd er alweer op. Maargoed, zover is het nog niet. Voor die tijd kom ik zeker nog een keer met een tussentijdse update!

Tot de volgende keer! Seeyaaa

  • 24 Maart 2015 - 11:55

    Ilona:

    Leuk om te lezen dat je beetje gaat reizen!
    Surfer Paradise bekend om de mooie natuurgebieden? Tuurlijk Daan...
    Als je daar nog tijd heb, ga naar Byron Bay!

  • 25 Maart 2015 - 09:00

    Daan:

    Tsja.. ik moet het toch interessant houden voor de grijze bolletjes he!
    Maar nee, je leest verkeerd. Ik bedoel natuur EN surfer's paradise, je hebt ook een rainforest close to Gold Coast enz, dat bedoelde ik!
    Maar thanks voor de tip, ga het onthouden:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Daan

Januari - Juni in Sydney (Australië) voor een EF taalcursus Business English.

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 917
Totaal aantal bezoekers 2669

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juni 2015

Sydney 2015

Landen bezocht: