De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Daan Willers

Blijf op de hoogte en volg Daan

18 Januari 2015 | Australië, Sydney

Goed, daar ben ik weer. De eerste weken zijn echt voorbij gevlogen. Ik ben begonnen op de school (ja, ik ben hier vooral om serieus bezig te zijn) in Sydney met mijn cursus Business English. De lessen zijn goed voor elkaar, het is een kleine klas en altijd dezelfde docent. Hij geeft op een goede manier les en er is veel interactie in de klas. Afgelopen vrijdag zou hij ons als klas meenemen voor een middagje paintballen, om te werken aan de ‘teambuilding’ ofzo. Helaas werden de plannen gewijzigd toen we op school aankwamen.. Hij kwam op ons af en zei: ‘Ik heb goed nieuws, en ik heb slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat we niet kunnen paintballen, en het goede nieuws is dat we in plaats daarvan het Sydney Museum gaan bezoeken.’ Je begrijpt, niet iedereen was hier even enthousiast over. Het was daar opzich wel interessant, maar ik had ook maar 3 uur geslapen in de nacht ervoor.. Dan is het erg moeilijk om wakker te blijven in een museum.
In de eerste week ben ik naar het strand, uit eten en naar de welkomstparty voor nieuwe studenten geweest met mijn vriendengroepje hier. Het is echt een vreemd gevoel, ik ben hier pas twee weken en het voelt alsof ik al maanden in Sydney woon en mijn vrienden hier al superlang ken.. Heel apart!
De stranden zijn erg mooi hier, en de golven zijn vaak hoog. Dus dat is wel leuk! Ik ben ook nog geen witte haaien tegengekomen, dus dat valt ook weer mee. Ik heb tot nu toe drie verschillende beaches bezocht (Manly, Bondi & Maroubra). Maar mijn doel is natuurlijk om dit lijstje zo ver mogelijk uit te breiden! Dat de zon fel is, is geen grapje heb ik gemerkt. Je bent je echt als een gek aan het insmeren als je naar het strand gaat. Maar ook als je gewoon de stad in gaat overdag moet je je insmeren, want een paar uur rondlopen in een T-shirt kan al genoeg zijn om te verbranden.
Het uitgaan is ook goed voor elkaar hier in Sydney. Ik ben tot nu toe nog niet op veel plekken geweest, maar wat ik gezien heb was helemaal goed. Het is wel vreemd dat hier een totaal ander ritme is. Mensen gaan om negen of tien uur ’s avonds naar een club toe, en na 3 uur is alles dicht.

Mijn gastgezin is erg gastvriendelijk. Ik kan doen en laten wat ik wil, en als ik een keer niet mee wil eten is dat prima. Wel is het een probleempje dat ze geen koffie drinken.. Dus die heb ik zelf maar aangeschaft. De eerste dag kreeg ik rijst met vlees, en ik had gehoord dat sommige hostfamily’s dit elke dag eten.. Maar gelukkig bleek het iedere dag verschillend te zijn, ook vaak met groenten. Dus dat gaat helemaal goedkomen!

Ik woon samen met een student uit Japan, maar die slaapt op een andere kamer en vertrekt volgende maand. Ook woont Barney hier in de tuin, dat is een hele oude labrador die zijn laatste maanden doorbrengt met slapen en eten. Verder doet hij niets. Vandaag komt er een nieuwe student aan, dat wordt mijn kamergenoot. Gedaan met de rust dus. Ben benieuwd, hoop dat het een beetje een goede kerel is! Maargoed, we gaan het zien in een paar uurtjes.

Eind volgende maand ga ik naar Future Music Festival, een groot dancefestival in een park in Sydney dat de hele dag duurt. Iets om naar uit te kijken! Komende vrijdag ga ik wakeboarden, ben heel benieuwd hoe dat is. Ook wil ik op surfkamp, maar daar weet ik nog geen data van.

Volgende week maandag is het Australia Day, dus dan zijn er overal in de stad dingen te doen. Ik heb nog niet georiënteerd wat dat zoal is, maar dat kunnen jullie lezen in het volgende verslag!

Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Daan

Januari - Juni in Sydney (Australië) voor een EF taalcursus Business English.

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 2675

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juni 2015

Sydney 2015

Landen bezocht: