De heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Willers - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Daan Willers

Blijf op de hoogte en volg Daan

02 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hallo mensen! De komende vijf maanden ga ik in Sydney werken aan mijn Engelse skills. Mijn reis begon vorige week vrijdag op Schiphol. Ik zag een beetje op tegen de vlucht, omdat ik hiervoor nooit langer dan 4 uur gevlogen had. Maar ik moet zeggen, het viel me allemaal mee.
De eerste vlucht bracht me naar Dubai, een vlucht van 6,5 uur van Emirates. De service tijdens de vlucht was erg goed: er werd lekker eten geserveerd en bier was gratis. Ook werd er aan het begin en eind van de vlucht een warm vochtig doekje uitgedeeld voor je handen. Ik heb werkelijk waar geen idee wat het achterliggende idee hiervan is, maar het was lekker.

Tijdens de vlucht heb ik optimaal gebruik gemaakt van het onboard entertainment system. Mijn vlucht bestond uit zo’n 8 afleveringen Two and a half men en een aantal uur slaap. Aangekomen in Dubai heb ik mijn ogen uitgekeken; wat een indrukwekkend vliegveld. Je wordt met een metro naar de juiste gate gebracht, alles ziet er luxe uit en er was zelfs een waterval.

Mijn tweede vlucht was van Dubai naar Sydney, gevlogen met een A380 van Qantas. Ik keek er erg naar uit om met dit toestel te vliegen; ik blijf het indrukwekkend vinden hoe zo’n machine überhaupt van de grond kan komen. Na een aantal uur slaap en nog een stuk of 10 afleveringen Two and a half men kwam ik aan na een vlucht van 14 uur. Aangekomen op het vliegveld in Sydney ging alles erg snel, ik hoefde niet lang te wachten tot ik mijn koffer voorbij zag schuiven. Vervolgens kwam er een drugshond snuffelen aan mijn koffer, en moest ik invullen dat ik geen ebola had. Nouja, vooruit dan maar.

Direct buiten de douane stond het personeel van EF (de organisatie waarmee ik reis) me op te wachten, ik had namelijk een transfer geboekt van het vliegveld naar mijn gastgezin. Vervolgens heb ik een uur moeten wachten tot alle studenten waren aangekomen. Het wachten was niet erg, want zo kon ik alvast kennismaken met een aantal medestudenten. Er waren zelfs studenten bij uit België en Nederland. Na het wachten konden we eindelijk vertrekken naar onze nieuwe huizen. Iets wat me direct opviel achterin de auto was, naast het feit dat ze links rijden in
Australië, de beleefdheid in het verkeer.

Mijn gastgezin komt uit de Filipijnen en is erg vriendelijk. Het is een jong stel met een dochter van 4. Ook woont er een medestudent uit Japan. Na aankomst voelde ik me alsof ik een week in dezelfde kleren had rondgelopen, dus ik besloot eerst te douchen. Toen ik daarmee klaar was bood mijn medestudent aan me een snelle rondleiding te geven in het centrum. Awesome!

Halverwege onze tocht heb ik toch besloten om eerst terug te gaan naar huis om te slapen, ik was letterlijk energieloos. Ook was de overgang in klimaat erg vreemd, van vrieskou naar 30 graden.. Dat was even een klap! Maargoed, daar kan ik prima aan wennen denk ik zo.

’s Avonds na mijn powernap heb ik samen met mijn gastgezin een film gekeken, Taken 2. Ik wilde die film al een hele tijd zien, dus dat kwam goed uit! Ook kreeg ik voor het eerst avondeten: rijst met vlees. Dit schijnt hier typisch te zijn, vrijwel altijd rijst en nauwelijks groenten. Daarom zijn er veel studenten die hier vitaminepillen nemen ter compensatie.

Goed, na de film was het tijd om te slapen. Maandag moest ik om 8 uur op school zijn, dus een beetje rust was nodig.

  • 15 Januari 2015 - 20:52

    Femke En Pim Lingsma:

    Hai Daan,

    Helemaal vergeten dat jij al in Australië zit!! Hadden je een goede reis en een mooi verblijf willen wensen. In plaats daarvan nu net je reisverslag gelezen en ons opgegeven als lezer. Ben je al een beetje een "Aussie"?? En voel je je al thuis bij je gastgezin? Wat zouden we je graag komen opzoeken!!! En daaraan vast dan een reis met een camper maken.......

    Succes met je studie Daan! En al het andere....We zijn benieuwd naar je verslagen!

    Groeten en liefs,

    Pim en Femke

  • 18 Januari 2015 - 12:59

    Daan Willers:

    Hallo Klarenbekers,

    Ik voel me zeker thuis hier en heb het nu al helemaal naar mijn zin! Ik zal proberen om de komende tijd zoveel mogelijk verhalen online te zetten.

    Dank jullie wel. Ik ga mijn best doen op school. Ik wens jullie veel plezier met fantaseren over de campervakantie haha!

    Groetjes,
    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Daan

Januari - Juni in Sydney (Australië) voor een EF taalcursus Business English.

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 2664

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Juni 2015

Sydney 2015

Landen bezocht: